18:52 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

طرح اقدام ملی مسکن

شروع ساخت ۱۲۰ هزار مسکن ملی در شهرهای جدید
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا کنون ۱۲۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن به مراحل مختلف از اجرا تا افتتاح رسیده است گفت: توسعه خطوط ریلی به عنوان مهمترین سیاست ما در سالهای اخیر به جذابیت سکونت در شهرهای جدید انجامیده است.
اولین واحدهای مسکن ملی امروز افتتاح می‌شوند
نماد برتر- اولین واحدهای طرح اقدام ملی مسکن امروز با حضور رئیس جمهور و با هدف رفع نگرانی برخی متقاضیان افتتاح می‌شوند.
متقاضیان بدحساب مسکن ملی در آستانه حذف
نماد برتر- با وجود آنکه مهلت واریز وجه برای متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن دو بار تمدید شده شواهد و قرائن حاکی از آن است که بخش قابل توجهی از متقاضیان نسبت به افتتاح حساب اقدام نکرده اند.
مسکن ملی متری ۲.۷ میلیون تومان
نماد برتر- بر اساس هزینه های سه ماهه دوم سال جاری میانگین قیمت هر متر مربع مسکن ملی ۲.۷ میلیون تومان درنظر گرفته شده که به استان‌ها ابلاغ شده است.
افراد حقیقی هم میتوانند مسکن ملی بسازند؟
نماد برتر- متقاضیانی که قصد دارند در قالب طرح اقدام ملی مسکن ساخت و ساز کنند اگر شرایط پنج گانه این طرح از جمله سبز بودن فرم «ج» را داشته باشند می‌توانند به شکل گروهی تقاضای دریافت زمین دولتی بدهند و با استفاده از آورده خود و وام حداکثر ۱۰۰ میلیون تومانی ۱۸ درصد صاحبخانه شوند.
آخرین مهلت واریز وجه طرح مسکن ملی تا پایان ماه
نماد برتر- طبق اعلام وزارت راه، متقاضیان طرح مسکن ملی تا پایان ماه جاری فرصت دارند برای پرداخت وجه اولیه اقدام کنند.
الزامی شدن نشستن یک در میان در هواپیماها از اول آبان/ قیمت بلیت تاثیر می پذیرد
نماد برتر- وزیر راه و شهرسازی گفت: خروج کالا از بنادر اهمیت زیادی دارد چون حجم انبارها در بنادر زیاد نیست و به همین خاطر نگران هستیم رسوب به حدی شود که دیگر قادر به جذب کالا نباشیم که امیدواریم در این زمینه تصمیمات گرفته شده عملیاتی شود.
شمارش معکوس برای متقاضیان بدحساب مسکن ملی
نماد برتر- پس از آنکه وزارت راه و شهرسازی برای مرتبه سوم مهلت واریز وجه برای متقاضیان واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن را تمدید و این زمان را ۳۰ مهرماه اعلام کرد، تعداد کسانی که افتتاح حساب انجام دادند ۱.۷ برابر شد؛ مسئولان وزارتخانه هشدار داده اند که در صورت عدم واریز وجه، متقاضیان اولیه به لیست جایگزین منتقل می شوند.
هشدار تورمی نسبت به دو طرح اقتصادی
نماد برتر- طرح تامین کالاهای اساسی و اقدام ملی مسکن از جمله تصمیمات مجلس فعلی است که کارشناسان اقتصادی نسبت به تورم‌زا بودن آن‌ها هشدار می‌دهند و درخواست لغو آن‌ها را دارند.
ثبت نام مرحله دوم وام اجاره/سایت فعلا اختلال دارد
نماد برتر- در حالی از ساعت ۱۲ امروز مرحله دوم طرح کمک ودیعه مسکن برای متقاضیانی که موفق به ثبت نام نشده اند آغاز شده که هم اکنون سایت دچار اختلال است.
امروز آخرین مهلت واریز وجه برای مسکن ملی
نماد برتر- در شرایطی که بر اساس آخرین آمار از ۴۷۰ هزار متقاضی واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن فقط ۶۵ هزار نفر واریز وجه داشته‌اند ساعت ۲۴ امشب مهلت متقاضیان برای تکمیل آورده به پایان میرسد؛ متقاضیان برای بارگذاری مدارک و تکمیل آورده به سامانه tem.mrud.ir مراجعه کنند.
لزوم تعیین‌تکلیف پروژه‌های مسکن مهر
نماد برتر- استاندار بوشهر با اشاره به لزوم تعیین‌تکلیف پروژه‌های مسکن مهر گفت: تسریع در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای مختلف استان براساس برنامه‌ زمان‌بندی مورد تاکید است.
مخالفت شورای شهر با تغییر کاربری فضای سبز پارک کلاله اراک به مسکونی
نماد برتر- سخنگوی شورای شهر اراک گفت: شورا با تغییر کاربری بخشی از فضای سبز پارک کلاله به مسکونی مخالف است.
موافقت هیات دولت با واگذاری اراضی مازاد دستگاه ها برای تامین مسکن کارکنان دولت
نماد برتر- رئیس جمهور در جلسه هیات دولت با قدردانی از وزارت آموزش و پرورش، معلمان، مدیران و سایر عواملی که زمینه بازگشایی مدارس را در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ فراهم کرده اند، گفت: نهاد مدرسه دارای کارکردهای مختلفی است که آموزش تنها یکی از آنهاست و لذا آموزش مجازی، جایگزین کاملی برای نهاد مدرسه محسوب نمی شود.
مسکن ملی پردیس فعلاً متری ۳ میلیون تومان
نماد برتر- مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه ۱۴ هزار واحد مسکن مهر آماده تحویل به متقاضیان است گفت: قیمت هر متر مربع مسکن طرح اقدام ملی در شهر جدید پردیس فعلاً متری ۳ میلیون تومان است.